Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Χρήσιμα σχόλια του Ανδρέα Ανδριανόπουλου


Ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος δεν έχει ανάγκη των δικών μου συστάσεων. Γι' αυτό περνάω κατευθείαν στο... ψητό.

Ας δούμε κάτι που έγραψε στο site του για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη:

Στην Ελλάδα όμως των υπεραπαιτήσεων και της συνεχούς χίμαιρας τι, από την άλλη πλευρά, συμβαίνει; Κατορθώνουμε να ενοχλούμε τους πάντες με την γκρίνια και τις απαιτήσεις μας δίχως να θεμελιώνουμε δικαιώματα και να κατοχυρώνουμε θέσεις.

Τι ήταν το περίφημο άνοιγμα στην Ρωσία; Θετική ανταπόκριση σε Ρωσικές πρωτοβουλίες εξυπηρέτησης δικών τους στόχων και συμφερόντων δίχως την κατοχύρωση της οποιασδήποτε ελληνικής απαίτησης.

Συμφωνήσαμε στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη αποδεχόμενοι πλειοψηφικό Ρωσικό πακέτο – άρα και πλήρη έλεγχο – δίχως την έγγραφη δέσμευση για τις ποσότητες πετρελαίου που θα έκαναν τον αγωγό βιώσιμο. Το αποτέλεσμα είναι επτά φορές εγκαίνια και ούτε βίδα κατασκευής του έργου.

Στο αέριο πάλι συμφωνήσαμε σε αίτημα της Γκάζπρομ για χρονική επέκταση της πελατειακής μας σχέσης για τα επόμενα 20 περίπου χρόνια. Διευκολύναμε έτσι την Ρωσική εταιρία να εμφανίζει διευρυμένο πελατολόγιο στις διαπραγματεύσεις της για την δέσμευση του αερίου του Τουρκμενιστάν λ.χ.. Υπονομεύοντας έτσι τις προσπάθειες της Ευρώπης – και έμμεσα και των αμερικανών – για δέσμευση των ποσοτήτων αυτών για τον αγωγό Ναμπούκο η και για τον αγωγό προς Τουρκία – Ελλάδα – Ιταλία. Τι πήραμε σε αντάλλαγμα; Πρακτικά τίποτε.

Αναφέρομαι στον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη γιατί ντόρος γίνεται τον τελευταίο καιρό για αυτόν. Πολλές κορώνες πετάνε διάφοροι στη Βουλή και στα κανάλια για τον αγωγό, τη στιγμή που δεν υπάρχει σαφής πληροφόρηση για το τι ακριβώς σημαίνει ο αγωγός για την οικονομία και τη διπλωματία μας.

Τι μας λέει ο Ανδριανόπουλος;

Πρώτον, ότι δεν έχει δεσμευτεί η Ρωσία για τις ποσότητες του πετρελαίου που θα περνάει από τον αγωγό. Δηλαδή κάνουμε συμφωνίες χωρίς να είμαστε σίγουροι ότι θα... αξίζει τον κόπο! Τι νόημα έχει να κάνουν κάποιοι σημαία τους τον αγωγό, τη στιγμή που οι Ρώσοι δεν έχουν δεσμευτεί γραπτώς για το πόσο πετρέλαιο θα περνά; Είναι σοβαρή χώρα αυτή η οποία συμφωνεί για έναν αγωγό χωρίς να ζητά δεσμεύσεις για την ικανοποιητική λειτουργία του;

Δεύτερον, μας λέει ότι δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού. Ότι έχουν γίνει επτά φορές εγκαίνια, αλλά δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η κατασκευή. Και ενώ η πραγματικότητα είναι αυτή, έχουμε ανθρώπους να σηκώνουν τους τόνους για την εθνική "νίκη" της συμφωνίας.

Ποιος δουλεύει ποιον σε αυτή τη χώρα; Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Να βγαίνει ο καθένας να μιλάει με θέρμη για την "επιτυχία" τη στιγμή που τα πάντα είναι στον αέρα!

Και γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά από τους δημοσιογράφους; Γιατί το επίπεδο της ενημέρωσης είναι τόσο χαμηλό; Τι σκοπιμότητες εξυπηρετεί μια δημοσιογραφία αυτού του επιπέδου;

Ας είναι καλά το internet!

Να δούμε κάτι άλλο που έγραψε στο site του, για την Siemens:

Ο μοναδικός τρόπος να ξεβρωμίσει η δημόσια ζωή της χώρας από την δυσωδία του σκανδάλου της Siemens - ιδιαίτερα μετά την ουσιαστική απαλλαγή η προστασία του Μιχ. Χριστοφοράκου από την Γερμανική δικαιοσύνη - είναι ο αποκλεισμός της εταιρίας αυτής από κάθε δουλειά με το ελληνικό δημόσιο. Αν δεν κατονομάσει τους έλληνες πολιτικούς παραλήπτες "δώρων", προκειμένου να προτιμηθεί η εταιρία αυτή σε δημόσια έργα και κρατικές προμήθειες.

Η κυβέρνηση οφείλει απέναντι στον πελαγωμένο ελληνικό λαό να αποκαταστήσει το κύρος του πολιτικού κόσμου. Και τα υπόλοιπα κόμματα - ΟΛΑ τα κόμματα - πρέπει να στηρίξουν την σχετική πρωτοβουλία.

Νομικό κώλυμα δεν υπάρχει. Η Ελλάδα δεν είναι δυνατόν να μην τολμήσει να κάνει αυτό που έχει κάνει ακόμη και η Νιγηρία!!

Διαφορετικά, ο βόρβορος θα μας πνίξει. Και η πολιτική σκηνή θα μεταβληθεί σε σκιά. Ο κόσμος θα πιστέψει πως όλοι πλέον "τα παίρνουν"...

Με λίγα λόγια, υπάρχουν κυβερνήσεις στον κόσμο που απέκλεισαν την εταιρία από τους διαγωνισμούς για έργα του Δημοσίου αν δεν αποκάλυπτε ποιοι λαδώνονταν, ώστε να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και να υπάρξει ξεκαθάρισμα στη δημόσια ζωή. Και κυβερνήσεις που ασχολούνταν με το αν θα γυρίσει στην Ελλάδα ο... Χριστοφοράκος.

Δεν είναι σοβαρή πολιτική να... προσεύχεσαι να έρθει ένα μικρομεσαίο στέλεχος του Γερμανικού κολοσσού στην Ελλάδα μπας και πει κανένα όνομα. Ούτε να κρέμεσαι από τα χείλη ενός λωποδύτη. Η σοβαρή πολιτική είναι να ασκήσεις πίεση στην εταιρία για καθαρές λύσεις. Να την τιμωρήσεις για τα εγκλήματα που αποδεδειγμένα έκανε. Και όχι να ρίχνεις τη δημόσια συζήτηση στο επίπεδο του κουτσομπολιού.

Πάλι παρατηρώ έλλειμμα ενημέρωσης. Πάλι τα ΜΜΕ επικεντρώθηκαν γύρω από ένα ζήτημα ήσσονος σημασίας (Χριστοφοράκος) χάνοντας την ουσία (ότι το κράτος μπορεί να χειριστεί την εταιρεία με άλλον τρόπο). Πάλι ο Ανδριανόπουλος έρχεται να βάλει τα πράγματα στη σωστή τους θέση.

Και ένα τελευταίο, για την υπόθεση των Γερμανών στον Σκαραμαγκά. Διαβάστε:

Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στην Ελλάδα δεν εφαρμόζεται η κοινή λογική.

Παραγγέλθηκαν υποβρύχια στην Γερμανική εταιρία, που στην συνέχεια αγόρασε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με δέσμευση κάποια από αυτά να κατασκευασθούν στην Ελλάδα. Και δόθηκαν, κακώς - και δεν ζητήθηκαν ποτέ ευθύνες, και μεγάλες προκαταβολές.

Οι Γερμανοί απέτυχαν στην κατασκευή αυτή. Το ένα υποβρύχιο που τελικά κατασκεύασαν γέρνει (!) και αργεί να αναδυθέι. Λογικότατα το Υπ. Αμύνης αρνείται να το παραλάβει.

Κι' αντί ο πελάτης, δηλ. το ελληνικό κράτος, να καταγγείλει την σύμβαση και να ζητήσει αποζημιώσεις ...εκβιάζεται από τους Γερμανούς!! Που απαιτούν τα υπόλοιπα χρήματα, δίχως να έχουν κάνει έργο, και κλείνουν το Ναυπηγείο.

Ετσι, ανέξοδα, και διχως το παραμικρό κόστος. Και τα χρήματα που πλήρωσε η Ελλάδα; Και το ελλαττωματικό προιόν; Που πιθανότατα, αν ευρέως κοινοποιηθεί, αμαυρώνει το επιχειρηματικό κύρος της Γερμανικής εταιρίας διεθνώς; Αντ' αυτών, το επίμαχο ζήτημα είναι οι εργαζόμενοι. Και οι Γερμανοί κάνουν παιχνίδι!! Ενώ όλοι εμείς συνεχίζουμε να πληρώνουμε φόρους...

Τι γίνεται στα ναυπηγεία; Οι Γερμανοί απολύουν κόσμο για να δημιουργήσουν κοινωνικό πρόβλημα και εκβιάζουν για να παραλάβουμε τα προβληματικά υποβρύχια.

Πού ακούστηκε, ένα κράτος να στέκεται αμήχανο απέναντι σε τέτοιες πρακτικές. Αντί να καταγγείλει τη σύμβαση αμέσως και να δημιουργεί ζημιά στην εκβιάστρια εταιρεία. Φυσικά, βρίσκουν και τα κάνουν. Αν το Ελληνικό Κράτος λειτουργούσε με τρόπο σοβαρό και υπεύθυνο, δε θα τολμούσαν οι Γερμανοί να απαιτούν να παραλάβουμε το ελαττωματικό προϊόν τους.

Αλλά αντί να ακούγονται αυτά στα ΜΜΕ, "ενημερωνόμαστε" από τη σκοπιά των... Γερμανών! Λες και δεν είναι αυτονόητο ότι το πρόβλημα που δημιουργούν είναι τεχνητό και πως η Ελλάδα πρέπει να τους βάλει στη θέση τους!

Τα σχόλια του Ανδρέα Ανδριανόπουλου είναι συχνά καίρια. Right on spot. Και έχουν κάτι που λείπει από τις συζητήσεις στην Ελλάδα: κοινή λογική. Δε χάνουμε τίποτα να τον ακούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: