Τα προγράμματα σπουδών των σχολείων είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Θα περίμενε λοιπόν ένα κόμμα με προοπτικές εξουσίας να έχει ολοκληρωμένη άποψη για το τι διδάσκεται στα σχολεία και για το ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν ώστε η παιδεία να ξεκολλήσει επιτέλους από το γερμανικό μοντέλο του δεκάτου ενάτου αιώνα και να μπει στον εικοστό πρώτο αιώνα.
Από ό,τι φαίνεται τα κόμματα δεν έχουν σχέδιο για το ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν επί των προγραμμάτων σπουδών. Η μεν Νέα Δημοκρατία είδαμε ότι δεν έκανε απολύτως τίποτε για το περιεχόμενο της παρεχόμενης παιδείας. Ή μάλλον έκανε. Μας πήγε και άλλο πίσω αυξάνοντας τις ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Λύκειο. Το δε ΠΑΣΟΚ φαίνεται πως δεν είχε σχέδιο επί του προγράμματος, γιατί πολύ απλά αν είχε διαμορφωμένο σχέδιο τόσα χρόνια που ήταν αντιπολίτευση, με το που έγινε κυβέρνηση θα μπορούσε να φέρει τις αλλαγές χωρίς να χρειάζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να διαμορφώνει πολιτική τώρα.
Σε αντίθεση με τα άλλα ζητήματα των υπουργείων, που χρειάζονται στοιχεία από τις υπηρεσίες και χάραξη νέας πολιτικής που θα ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα, τα προγράμματα σπουδών παραμένουν αναλλοίωτα τα τελευταία χρόνια. Αλλά οι πολιτικοί μας μάλλον δεν έχουν ξεκάθαρη θέση για το πού βρίσκεται το πρόβλημα και για το πώς θα διορθωθεί. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι δεν αναλαμβάνονται πολιτικές πρωτοβουλίες για την ριζική αλλαγή του τι διδάσκεται στα σχολεία και του πώς γίνεται η διδασκαλία.
Όχι πως οι αλλαγές που γίνονται ή τα σχέδια που έχουν προαναγγελθεί δεν είναι σημαντικά. Αλλά χωρίς αλλαγή ριζική των βιβλίων και του τρόπου διδασκαλίας δεν υπάρχει περίπτωση να κινητοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό που χαραμίζεται στην αποστήθιση πληροφοριών που μπορεί να βρεθούν σήμερα με ένα κλικ και την απόκτηση γνώσεων που είναι εντελώς άχρηστες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου